lunes, 30 de marzo de 2009

2. DEBAT


Què us ha aportat el debat per l’estudi de cas de la PAC1?
Puc dir que el debat ha aportat coneixements i estratègies per l’estudi del cas de la PAC 1 molt diversos i rellevants, que considero imprescindibles per poder estudiar i analitzar a fons el cas plantejat des de diferents perspectives.
Es per aquesta raó que també penso que el debat ens ha aportat tot una sèrie de treball cooperatiu i col·laboratiu molt important, doncs gràcies a aquest he pogut ampliar els meus coneixements sobre la situació estudiada del fragment del film “La classe”, i comparar-los amb altres punt de vista i des de experiències diverses. A més, s’ha pogut apreciar tot un anàlisis sobre conceptes claus, com són l’etonocentrisme, la interculturalitat, la tolerància, l’assimilació, etc., tot aquest analitzats segons les coneixença i el punt de vista de cadascú.
Totes aquestes interaccions que s’han anat donat han incidit a que em plantegi diferents formes d’afrontar aquest cas des de les quals mai m’hagués imaginat plantejar-me-les abans, així com he pogut analitzar més profundament el sentit i la representació de conceptes tals com etnoculturació, assimilació i interculturalitat, a més dels diversos tipus de interpretacions que se l’ha donat a la situació estudiada, la qual pot ser viscuda de forma diferenciada depenen de la concepció des d’on l’analitzes i/o experimentes.
Quina importància tenia el cas plantejar per la vostre aprenentatge?
Crec que la importància més rellevant del cas plantejat a analitzar és que aquesta pot ser una situació quotidiana que es pot donar perfectament en els nostres centres educatius, i per tant, valoro el fet que partim de l’anàlisi d’una situació plenament real, la qual hi ha la possibilitat que ens podem trobar com a professionals en aquesta situació i/o situacions similars.
Així mateix, tornar a remarca que el fet que representa una situació en un context similar al context escolar actual, ens pot fer pensar i qüestionar sobre els possibles tractaments de la diversitat que utilitzem i autoavaluar-nos en la pròpia pràctica.
Quin valor doneu a les aportacions dels companys i companyes?
Considero que les aportacions dels companys eren la clau en aquesta primera activitat, doncs gràcies a aquestes hem pogut intercanviar diverses opinions, reafirmar les conclusions a les que havíem arribat i per contra, també poder comentar, debatre i suscitar nous plantejaments sobre una mateixa situació.
En general, opino que les aportacions han donat com a resultat un anàlisis molt més precís i constructiu sobre la situació plantejada.
Quins dificultats us heu trobat al llarg del debat?
Les principals dificultats que he trobant al llarg del debat són principalment dificultats tècniques i metodologies, doncs era un debat amb un gran nombre de participants i només dues qüestions a debatre, fet que ha ocasionat un desgast dels arguments a plantejar, així com una dificultat per poder seguir-lo pel gran nombre d’intervencions.
A més, al ser un debat de dues setmanes i amb un mínim de sis intervencions per participant, ha ocasionat que fos un tant repetitiu envers als arguments defensats i els seus punts de vista, i personalment m’ha plantejat dificultats en cercar planejament o justificacions innovadores.
No obstant, d’altra banda, aquest fet també ha constituït a que els arguments i les postures defensades fossin argumentades i analitzades exhaustivament pels participants. A l’hora que, també han proporcionat punts de vista creatius i noves temàtiques sobre la situació concreta del film i la de la societat actual en general.
Quins conceptes us sembla que cal aprofundir?
Pel que fa als conceptes que cal aprofundir, crec que caldria aprofundir més envers la situació concreta dels alumnes i la seves vivències, doncs en el debat, tot i que també hi ha hagut aportacions sobre aquest punt de vista, s’ha centrat molt més en la postura del professor i la del currículum educatiu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario