viernes, 24 de abril de 2009

3. SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

Dificultats i/o aspectes conceptual de la PAC-2 que són més rellevants?
Els aspectes conceptuals de la PAC-2 que considero que són més rellevants, són aquells que estan relacionats principalment amb la capacitat de transformació d’un objectiu que persegueix la comprensió crítica de les diferències en una activitat pràctica, i per consegüent els apartats de tasca, procés i avaluació seran aquells que tinguin, sota el meu punt de vista, els continguts més rellevants, doncs mostren aquesta manifestació empírica.
Pel que fa a les dificultats que m’he trobat, han sigut fonamentalment a l’hora de recercar i seleccionar un centre d’interès adequat i motivador per treballar aquest objectiu dins d’una activitat proposada a l’aula d’informàtica, així com les dificultats derivades dels propis perjudicis inherents a l’hora d’elaborar l’activitat, doncs al treballant en grup ens hem adonat que partíem d’un etnocentrisme inconscient a l’hora d’elaborar els materials, sobretot quan exposàvem la temàtica, manifestacions que hem tingut de corregir a consciència.
En quin punt us trobeu en relació a la PAC i l’assignatura?
Actualment tenim totes les parts elaborades, però no finalitzades, i podem dir que estan en una fase de transformació continua i ampliació, ja que moltes s’han de completar i altres remodelar, ampliar i perfeccionar.
Tanmateix, podem dir que el grup està centrat en els continguts i que tot i que ja hem donat d’alta la webquest, aquesta seria la fase que està més en procés d’elaboració.
Expectatives sobre la pròpia PAC. Capacitat de plasmar conceptes teòrics de l’assignatura en una proposta pràctica (WebQuest) i nivells d’interculturalitat als que va adreçada?
Les expectatives que tinc sobre la pròpia PAC és que aquesta, un cop acabada, pugui arribar a ser una activitat viable per poder portar a terme en una classe i treballar la multiculturalitat i la integració.
D’altra banda, opino que aquesta és capaç de plasmar amb claredat els conceptes teòrics que l’assignatura proposa, doncs estem treballant perquè sigui un recurs que permeti desenvolupar continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals per afavorir l’educació intercultural de l’alumnat i alhora estimular la coneixença d’altres cultures i pensaments, més enllà dels pròpis.
En quan al nivell d’interculturalitat que considero al que pertany, és el nivell bàsic o d’intercanvi de coneixement, doncs és una activitat que comporta la descoberta d’altres cultures a partir d’un nexe comú, i per tant, dóna peu a una reflexió crítica sobre les diferencies culturals i la comprensió d’aquestes.
Relació amb la PAC-1.
Pel que fa a la relació amb la PAC-1, penso que en aquesta vam treballar els conceptes d’interculturalitat i educació, i vam analitzar conjuntament mitjançant el debat els conceptes teòrics fonamentals, mentre que en aquesta segona PAC, el que realitzem és una manifestació pràctica d’aquests mateixos conceptes.
Interès didàctic i aspectes interessants i/o controvertits de l’elaboració creativa de la PAC-2, així com el treball en grup.
L’elaboració d’aquesta PAC és en tot moment de forma grupal, on tots els membres participem activament en la seva elaboració conjunta i per consegüent, les tasques també les realitzem conjuntament, la qual té com a resultat una pràctica enriquidora per tots, riquesa que és traslladada a la mateixa PAC-2. Tanmateix, dir que els aspectes més interessants que crec que s’han donat per l’elaboració d’aquesta PAC-2 han sigut sobretot al plantejament inicial, doncs la pluja d’idees inicial per poder situar-nos en la temàtica a treballar considero que ha sigut molt reafirmant per ampliar la nostra visió, així com el fet de treballar en tot moment des de l’autocrítica, doncs m’he adonat fins al punt que estem condicionats pel nostre eurocèntrisme.

No hay comentarios:

Publicar un comentario